haberspot.com.tr

E-ihracatın geleceği IGEXX Küresel E-İhracat Zirvesi’nde değerlendirildi – Teknoloji Haberleri

E-ihracatın, 2024 yılındaki en büyük buluşmalarından birisi olan zirvenin konuşmacıları arasında Trendyol CEO’su Erdem İnan da yer aldı. İnan, son 1.5 yılda 90 bini aşkın

Haber Spot
2 Dk Okundu

E-ihracatın, 2024 yılındaki en büyük buluşmalarından birisi olan zirvenin konuşmacıları arasında Trendyol CEO’su Erdem İnan da yer aldı. İnan, son 1.5 yılda 90 bini aşkın yerli satıcıyı e-ihracatçı haline getiren şirketin, sene sonunda bu sayede ülke ekonomisine 3 milyar dolarlık ek katkı sağlamayı hedeflediğini de belirtti.

IGEXX Küresel E-İhracat Zirvesi kapsamında düzenlenen “E-ihracatın Geleceği: Türk Pazaryerlerinden İçgörüler” panelinde söz alan İnan, Türkiye’nin kaliteli üreticilerinin, markalarının, tedarikçilerinin, sahip olduğu lojistik ağın ve kültürel olarak bulunduğu coğrafyada sahip olduğu gücün e-ihracat açısından büyük bir potansiyel oluşturduğunu ve bu potansiyele çok inandıklarını belirtti. İnan, panel kapsamında gerçekleştirdiği konuşmada şunları söyledi:

“Trendyol’un odağında Türk markaları ve üreticiler bulunuyor. Onları ön plana alan iş modelimiz, bizi pozitif yönde ayrıştıran en önemli faktörlerin başında geliyor. Platformumuz üzerinden gerçekleştirilen ve ihracata konu olan ürünlerin yüzde 98’inden fazlası Türkiye’de üretilmiş yerli imalat ürünlerden oluşuyor. Türkiye’de ve yurtdışında markalarımız ve satıcılarımızın ‘Made in Türkiye’ ürünleriyle büyüme hedefimiz, bizi rekabette ileri taşıyor.”

Türk işletmelerini sınır ötesi ticarette daha rekabetçi kılmak üzere yurtdışı yolculuklarına ağırlık verdiklerini de sözlerine ekleyen İnan, şirketin Almanya, Azerbaycan, Körfez ve Doğu Avrupa bölgelerine giriş yaparak önemli başarılara imza attığını söyledi. Yerli işletmelerin, bu ülkelerde satış performanslarını sürekli artırdığını belirten İnan, sözlerine şu şekilde devam etti:

“E-ihracat odağımız doğrultusunda, Mayıs 2023’ten bugüne mikro ihracat çözümlerimiz ile 90 binden fazla satıcıyı ihracatçı haline getirdik. Uluslararası aktif müşteri sayımızı 6.5 milyonun üzerine çıkarmış durumdayız. Trendyol ile yerli işletmeler, 80 milyonun üzerinde ürünü yurt dışı pazarlarla buluşturdu. 2023 yılından bu yana satıcılarımız 2 milyar dolarlık toplam ihracat hacmi yarattı. Geçtiğimiz yıl da Trendyol ile yerli işletmelerimiz e-ihracatta çok önemli bir performansa imza attı. Dijitalleştirdiğimiz ve e-ihracatçı olmalarına katkı sağladığımız işletmelerimizin yarattıkları iş hacmi neticesinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından ‘Türkiye’de e-ihracatın şampiyonu’ olarak ödüllendirildik. E-ihracat hacminde bu yıl sonu için hedefimiz ise 3 milyar dolar. Küresel ticarete büyük katkı sağlayan e-ticaret platformları arasındaki rekabetin, yakın bir gelecekte daha da artmasını bekliyoruz.”

Bu Makaleyi Paylaşın
Yorum bırakın

Bunlara da Göz Atabilirsiniz.

Süper Lig’de haftanın VAR kayıtları açıklandı!

Trendyol Süper Lig'de 32. haftanın VAR kayıtları açıklandı. İŞTE HAFTANIN VAR KONUŞMALARI…

Haber Spot Haber Spot

Trendyol Süper Lig’i 32. haftası VAR kayıtları açıklandı

TFF, Süper Lig'de haftanın VAR kayıtlarını açıkladı.

Haber Spot Haber Spot

EGM’den ‘Kimyasal içerikli gaz ve sıvı kullanıldığı’ iddialarına yalanlama

EGM'den yapılan açıklamada, Türk Tabipler Birliğinin 15 Nisan'da suç uydurma ve…

Haber Spot Haber Spot
Abone Olanlar Okuyor

131 yıl sonra bir ilk! Manchester United Brihgtın 1-3 | MAÇ SONUCU

Esenler Erokspor’da Bülent Korkmaz dönemi! – Son Dakika Spor Haberleri

İBB ‘yeni soruşturma’ iddialarını yalanladı – Son Dakika Yerel Yönetimler Haberleri