haberspot.com.tr

Yunanistan’da yaşam adeta durdu… Büyük facianın yıldönümünde halk ayakta! – Son Dakika Dünya Haberleri

Yunanistan’da Cuma günü gerçekleştirilen genel grev, ülke genelinde neredeyse yaşamı durma noktasına getirirken, binlerce işçi, ülkenin en büyük demiryolu felaketinin ikinci yıl dönümünde iş bırakma

Haber Spot
5 Dk Okundu

Yunanistan’da Cuma günü gerçekleştirilen genel grev, ülke genelinde neredeyse yaşamı durma noktasına getirirken, binlerce işçi, ülkenin en büyük demiryolu felaketinin ikinci yıl dönümünde iş bırakma eylemi yaptı.

Yunanistan’ın iki büyük işçi sendikasının çağrısıyla düzenlenen 24 saatlik grev, 57 kişinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili yürütülen yargı sürecinin yavaş ilerlemesine duyulan öfkenin son göstergesi oldu. Kamuoyunda, hükümetin olayla ilgili hiçbir siyasetçiyi sorumlu tutmaması büyük tepki çekmeye devam ediyor.

GREV HANGİ ALANLARI KAPSIYOR?

Grev, hem kamu hem de özel sektör çalışanlarını kapsıyor. Atina başta olmak üzere Yunanistan’ın çeşitli şehirlerinde ve Avrupa’nın farklı noktalarında protesto gösterileri planlandı. Protestocular, kazaya neden olanların cezalandırılmasını ve demiryolu güvenliğinin artırılmasını talep ediyor.

Grev nedeniyle tüm ticari uçuşlar iptal edilirken, feribot ve tren seferleri de durduruldu. Atina’da, göstericilerin protestolara katılmasını sağlamak amacıyla kısıtlı sayıda toplu taşıma aracı hizmet verdi. Taksiciler de greve katılırken, bazı gönüllülerin protestoculara ücretsiz ulaşım sağladığı bildirildi.

Eğitim ve sağlık sektörleri de grevden etkilendi. Öğretmenler ve sağlık çalışanları iş bırakırken, avukatlar ve ambulans görevlilerinin de greve katıldığı açıklandı. Ayrıca, birçok mağazanın kepenk kapattığı ve bazı sanatçıların planlanan konserlerini iptal ettiği bildirildi.

NE OLMUŞTU?

28 Şubat 2023 gecesi, Atina ile kuzeydeki Selanik limanını birbirine bağlayan güzergahta bir yolcu treni ile yük treni kafa kafaya çarpıştı. Kazada hayatını kaybeden 57 kişinin büyük bir kısmı, tatil dönüşünde olan üniversite öğrencileriydi.

Yetkililer, kazanın insan hatasından kaynaklandığını belirterek, bir istasyon şefinin yönlendirme hatası yaptığını ve yolcu trenini yük treninin olduğu hat üzerine aldığını açıkladı. Ancak yetkililer, aynı zamanda Yunanistan’ın demiryolu altyapısındaki eksiklikleri ve modern güvenlik sistemlerinin kurulumundaki gecikmeleri de kabul etti.

Facianın ardından günlerce süren protestolar düzenlendi ve halk, hesap verilebilirlik ve demiryolu güvenliğinde iyileştirme talep etti. Kazanın üzerinden iki yıl geçmesine rağmen, olayın kesin koşullarıyla ilgili hala sorular devam ediyor.

RAPOR AÇIKLANDI, ORTALIK KARIŞTI!

Bağımsız bir demiryolu ve havacılık soruşturma kurulu tarafından hazırlanan ve Perşembe günü kamuoyuna açıklanan bir rapor, çarpışmada elektronik sinyalizasyon ve uzaktan izleme sistemlerinin kurulumundaki gecikmelerin önemli bir rol oynadığını ortaya koydu.

Ayrıca, Yunanistan’ın on yıl süren ekonomik kriz döneminde yapılan bütçe kesintileri nedeniyle personel eksikliği ve finansal yetersizliklerin de kazaya katkıda bulunduğu belirtildi.

Raporda ayrıca, Yunan yetkililerin kaza mahallinin hatalı haritalandırıldığı ve bu durumun “hayati olabilecek bazı bilgilerin kaybolmasına” neden olduğu ifade edildi.

Araştırmacılar ayrıca, çarpışma sırasında oluşan “devasa bir ateş topunun”, kazada hayatını kaybeden 5 ila 7 kişinin ölümüne neden olmuş olabileceğini belirtti. Olası bir “bilinmeyen yakıtın” alevi körüklediğini düşündüklerini belirten yetkililer, bu konuda daha fazla inceleme yapılması çağrısında bulundu.

Son haftalarda yapılan kamuoyu yoklamaları, halkın büyük bir kısmının hükümetin kazayla ilgili süreci yönetme biçiminden memnun olmadığını gösterdi.

HÜKÜMETİN TEPKİSİ

Kaza sonrası Yunanistan, demiryolu güvenliğini iyileştirmek adına bazı adımlar attı. Yunanistan Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Hristos StaikourasPerşembe günü Yunan televizyonuna verdiği röportajda, kaza sonrası Atina-Selanik hattının tamamında modern sinyalizasyon ve uzaktan izleme sistemlerinin kurulduğunu ve bu çalışmaların Eylül 2023’te tamamlandığını belirtti.

Ancak aynı yılın Eylül ayında meydana gelen bir kasırga, bu sistemleri ciddi şekilde hasara uğrattı. Bakan, sistemlerin halen tam kapasite çalışmadığını ve büyük bir kısmının 2026 yazına kadar tamir edileceğini duyurdu. Ayrıca, Yunanistan’ın Avrupa Komisyonu ile demiryolu çalışanlarının eğitimini geliştirmek için bir plan üzerinde çalıştığını ifade etti.

Buna rağmen, Avrupa Komisyonu, Aralık 2024’te yayımladığı bir raporda, Yunanistan’ın hâlâ 2016 tarihli AB demiryolu güvenliği direktifine tam olarak uymadığını belirtti. Komisyon, “eksikliklerin sistematik olduğunu ve ilgili kurumlarda güvenlik kültürünün eksikliğinden kaynaklandığını” açıkladı.

Yetkililer, kazayla ilgili devam eden bir yargı soruşturması bulunduğunu ve şu ana kadar çoğunluğu demiryolu yetkililerinden oluşan onlarca kişinin inceleme altında olduğunu duyurdu.

Kazanın en büyük yükü ise bir kişiye yüklendi: 61 yaşındaki istasyon şefi. Treni yanlış hatta yönlendirdiği gerekçesiyle, ulaşım güvenliğini tehlikeye atmak ve çok sayıda kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak suçlarından yargılanıyor. Ancak, birçok kişi kazanın sistemsel hatalardan kaynaklandığını ve tek bir kişinin günah keçisi haline getirildiğini düşünüyor.

Bu Makaleyi Paylaşın
Yorum bırakın

Bunlara da Göz Atabilirsiniz.

Okul tuvaletinde baygın bulunmuştu: 12 yaşındaki Nuriye’den acı haber – Son Dakika Türkiye Haberleri

Olay, saat 16.00 sıralarında Azadi Mahallesi'ndeki Şair Nabi Ortaokulu'nda meydana geldi. İddiaya…

Haber Spot Haber Spot

“Suriye’de özerklik arayışına ilişkin bir taviz olduğunu düşünmüyoruz”

Bakan Fidan, TV100 canlı yayınında gündeme ilişkin soruları yanıtladı. Fidan,…

Haber Spot Haber Spot

T.C. İSTANBUL ANADOLU 13. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN / BAŞKANLIĞINDAN

T.C. İstanbul Anadolu 13. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN / BAŞKANLIĞINDAN Bunlar değil :…

Haber Spot Haber Spot
Abone Olanlar Okuyor

Eker I Run’da çifte rekor

Wall Street’in yeni gözdesi Nvidia

Beşiktaş’tan hakem tepkisi: ‘Çimlere basmak yasaktır’ – Son Dakika Spor Haberleri