HABER MERKEZİ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2025 12:03
Küresel teknoloji pazarını yakından takip eden araştırma firması Canalys’in verilerine göre, Xiaomi, 2025’in ilk çeyreğinde 8,7 milyon adetlik sevkiyatla zirveye yerleşti. Apple ise 7,6 milyon adetlik sevkiyatla ikinci sırada kaldı.
Xiaomi böylece, 2021’in ortasından bu yana ilk kez dijital tahta yeniden oturdu. Canalys analistlerinden Jack Leathem, markanın bu başarıyı daha olgunlaşmış bir ekosistem stratejisiyle sağladığını belirterek, “Xiaomi, Mi Band ve Redmi Watch serisini yenilenmiş tasarımlar ve gelişmiş veri takibi özellikleriyle güncelledi. Bu sayede uygun fiyat segmentlerine kapsamlı özellikler sunarak değer önerisini artırdı” dedi.
TEMEL GİYİLEBİLİR CİHAZLARA İLGİ ARTIYOR
Rapora göre küresel giyilebilir band pazarı, 2025’in ilk çeyreğinde yüzde 13’lük yıllık artışla 46,6 milyon adede ulaştı. Bu büyümede temel giyilebilir ürünlere olan talep belirleyici oldu. Özellikle gelişmekte olan pazarlarda uygun fiyatlı ürünlere ilgi büyük.
Xiaomi’nin başarısında Redmi Band 5’in önemli bir rol oynadığı ifade edilirken, markanın telefon, akıllı saat ve ev ürünlerini bir araya getiren HyperOS girişiminin de genel büyümeye katkı sunduğu belirtildi.
APPLE WATCH’TA DURAĞANLIK SÜRÜYOR
Apple ise 7,6 milyon adetlik sevkiyatla pazardan yüzde 16 pay aldı. Şirketin giyilebilir ürün stratejisinin son dönemlerde “durağanlaştığı” değerlendirmesi yapılırken, Apple Watch’un küresel satışlarında iki yıldır süregelen düşüşün etkileri hissediliyor. Ancak Apple’ın, bu yıl Watch’un 10. yılı şerefine büyük bir güncelleme hazırlığı içinde olduğu ve yılın ikinci yarısında yeniden atağa kalkmasının beklendiği bildirildi.
HUAWEİ VE SAMSUNG DA YARIŞTA
Listenin üçüncü sırasında 7,1 milyon adetle Huawei yer aldı. GT ve Fit serilerinin yanı sıra küresel ölçekte büyüyen Huawei Health uygulaması dikkat çeken unsurlar arasında.
Samsung ise 4,9 milyon adetlik sevkiyatla dördüncü sıraya yerleşti. Koreli teknoloji devi, temel bant ürünleriyle gelişmekte olan pazarlarda büyümeyi hedeflerken, üst segment akıllı saatlerle de global rekabette varlığını sürdürüyor. Şirket, yüzde 74’lük yıllık büyümeyle çeyrek bazında en yüksek artışı kaydetti.
Beşinci sırada ise 1,8 milyon adetle Garmin yer aldı. Marka, yıllık bazda yüzde 10’luk bir büyüme gösterdi.