Tüm dünyada 14 Şubat’ta kutlanan Sevgililer Günü piyasalara hareket getirdi. Bu özel günde sevgilisini aldığı hediye ile mutlu etmek isteyenler şubat başından itibaren alışverişe başladı. Mağazalarda Sevgililer Günü hareketliliğinin başladığını söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Her zaman olduğu gibi favori hediye, çiçek ve kuyum oluyor. Mağazaların yanı sıra online satışlarda da artış yaşanıyor. 14 Şubat’ın daha çok kadınlara hediye almaya yönelik bir gün olarak görüldüğü için, erkekler daha fazla alışveriş yapıyor” dedi. Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği Başkanı Nuri Şapkacı ise, “2024 Ocak-Şubat satışları enflasyonun oldukça üzerinde gerçekleşmişti. Bu sene enflasyonla paralel gidiyor” diye konuştu. Sektör temsilcileri geçen yıl 15 milyar TL’yi aşan bir büyüklüğe ulaşan Sevgililer Günü ekonomisinin bu yıl 20 milyar TL’yi aşmasını beklediklerini söyledi.
TEKTAŞ YİNE GÖZDE
Sevgililer Günü alışverişinin şubat ayı başından itibaren hissedildiğini söyleyen Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, geçen yıla göre satışlarda yüzde 30 artış olduğunu belirtti. “Bu sene daha küçük ama daha fazla adet ürün alınıyor” diyen Güzeliş, “Geçen sene ortalama alışveriş tutarı 10 bin TL civarındaydı. Bu yıl da aynı seviyede. En çok tektaş yüzük satılıyor. Çünkü bu günde genellikle evlilik teklifi yapılıyor. Sevgiler Günü ve sonraki birkaç günde satışlarımızda geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 50 artış olacaktır” diye konuştu.
MAĞAZA HAREKETLENDİ
Mango Türkiye Genel Müdürü ve İcra Kurulu Üyesi Sezai Eren, mevsimden dolayı kışlık ürünlerin satışlarında artış olduğunu ve ekstra bir yoğunluk yaşamadıklarını anlattı. Eren, “Sevgililer Günü’nde mağaza giriş sayılarımızda artış yaşanıyor. Bu yıl satışlardaki artış yaklaşık yüzde 40-50 civarında olur diye tahmin ediyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
YÜZDE 60’LIK ARTIŞ
Satışlarının çok iyi gittiğini söyleyen Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, “4-5 gündür satışlarda Sevgililer Günü’nün etkisini görüyoruz. Geçen senenin aynı dönemine göre satışlarımızda cirosal olarak yüzde 60’lık artış var. Ortalama sepet tutarımız 10 bin TL civarında. Erkek saatlerinde ortalama sepet tutarı 11 bin TL, kadın saatlerinde 9 bin TL” dedi. Kaya, adet bazında satışların yüzde 52’sinin erkek, yüzde 48’inin ise kadın saatlerinden oluştuğunun altını çizdi.
15 MİLYON KIRMIZI GÜL
İstanbul Ticaret Odası Peyzaj ve Çiçekçilik Meslek Komitesi Başkan Yardımcısı Sertan Dumbar, satışlarının Sevgililer Günü’nde veya bir önceki gün arttığı bilgisini verdi. Dumbar, “Her yıl olduğu gibi bu yıl da en çok kırmızı gül satılacak. Geçtiğimiz sene 1 adet kırmızı gülün fiyatı ortalama 100-200 TL idi. Bu yıl fiyatlar 250-400 TL arasında. Bu yıl yaklaşık 15 milyon adet gül satışı yapılmasını bekliyoruz” dedi.
İŞLEVSELLİK REVAÇTA
Teknosa Kategori Yönetimi ve Tedarik Zinciri Genel Müdür Yardımcısı Cenk Yenginer, “Sevdiklerine hem işlevsel hem de uzun ömürlü hediyeler sunmak isteyenler teknolojik ürünlere yöneliyor. Özellikle kişisel bakım ürünlerinde bu haftaya özel yüzde 30 artış bekliyoruz” diye konuştu. Aksesuvardan modaya, teknolojiden kozmetiğe kadar birçok farklı hediye alternatifi sunan Hepsiburada’nın da satışlarında Sevgililer Günü hareketliliği yaşanıyor. Dünyaca ünlü moda ve aksesuvar markalarına yoğun ilgi olduğu bilgisini paylaşan yetkililer, “Moda markalarında yüzde 70’e varan indirim ve ‘2 al 1 öde’ kampanyası ile özel fırsatlar sunuyoruz” ifadelerini kullandı.