Türkiye, sağlık sigortalarında 2.8 milyon özel sağlık sigortalı, 5.2 milyon tamamlayıcı sağlık sigortalı ile hızlı bir büyüme trendi yaşıyor. Özellikle Tamamlayıcı Sağlık Sigortası tarafında giderek artan bir talep var. Türkiye Sigorta olarak sağlıkta 1 milyon sigortalıya ulaştıklarını belirten Türkiye Sigorta Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Tuba Buldu, “Referans alınan kriterlerde meydana gelen ve tarifeleri etkileyecek beklenmeyen değişiklikler düzenlenmiş olan poliçeler açısından sigorta şirketlerini öngöremedikleri maliyetler ile karşı karşıya bırakıyor. Tazminat yükünün artması doğal olarak tarife değişikliğini gerektiriyor, artan primler ise müşteri memnuniyetsizliği olarak yine sigorta şirketlerini etkiliyor. Bu anlamda sigorta sektöründe yaşanacak bir küçülme sağlık ekosisteminin bir bütün olarak sürdürülebilirliğini de olumsuz etkileyecektir. Bu kapsamda sigorta sektörü olarak önerimiz hesaplamaların belirli ve tutarlı bir prensiple, bilimsel gerekçelere dayanarak yapılacağını garanti altına alan ve öngörülebilir bir yapının oluşturulması yönünde” dedi.
YENİLEMEDE YENİ ADIM
Sağlık sigortası ürünlerinde yeniliklere dikkat çeken Buldu, “Yeni ürün ve hizmetlerimizle müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için müşteri deneyimine ve dijital çözümlere odaklanmaya başladık. Uzaktan sağlık hizmetleri ile teminatlarımızı çeşitlendirdik. Bunun yanında müşterilerimize bence sadakatin en büyük unsuru olan Ömür Boyu Yenileme Garantisi’ni daha iyi ve ulaşılabilir koşullarda sunacağız bu da yeni adımlarımızdan birisi oldu. Pazar payımızı bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 7’den yüzde 10’a çıkarmayı başardık” şeklinde konuştu.
TEKNİK KÂRLILIK % 76
Türkiye Sigorta olarak, teknik kârlılıkta hemen hemen her branşta sektörde en iyi oranlara sahip olduklarını belirten Türkiye Sigorta Oto, Tarım Sigortaları ve Aktüerya Genel Müdür Yardımcısı Melike Nur Çınar, “Yılın ilk çeyreğinde teknik kârlılıkta yüzde 76’lar seviyesindeyiz, yine ilk çeyrekte bileşik rasyomuz yüzde 99 seviyelerinde. Hedefimiz yıl sonunda da aynı finansal kararlılıkla benzer teknik kârlılık seviyelerini koruyarak yılı tamamlayabilmek” dedi.
YAPAY ZEKÂ SEKİZ AYDA 3.5 MİLYON SORU CEVAPLADI
Yapay zekâ asistanı “Bilge” yi Temmuz 2024’te önce acentelerin sorularına cevap verebilmek için ürettiklerini belirten Türkiye Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kılıç, “Lansmanından bu yana 3.5 milyondan fazla sorguyu ele aldı. Provizyon sürelerimizin yüzde 87’sini 5 saniye içinde, yüzde 13’ünü ise 5 dakikanın altına getirebildik. Mobilden yüklenen faturaları 3 gün içinde ödüyoruz” açıklamasında bulundu.
MİLLİ TAKIMLARIN DA SPONSORU OLDU
2022 yılından bu yana Basketbol Süper Ligi isim sponsoru ve Türkiye Basketbol Ligi isim sponsoru olan Türkiye Sigorta, A Millî Kadın ve Erkek Basketbol Takımlarının ana sponsorluğunu da üstlendi. Türkiye Sigorta Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi Direktörü Selda Çamlıbel Özkoyuncu, “Yerli ve milli bir marka olarak Türk sporuna değer katmanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye Sigorta aynı zamanda 2023’ten bu yana bireysel olarak Tekerlekli Sandalye Tenis Milli Takım Sporcumuz Zeliha Aksak’a, Para Yüzme Milli Takım Sporcumuz Sevilay Öztürk, Paralimpik Tenisçimiz Uğur Altınel’e sponsorluk desteği veriyor” dedi.