HABER MERKEZİ
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2025 17:49
Meta, Ray-Ban ortaklığından sonra şimdi de gözlük markası Oakley ile birlikte yeni nesil akıllı gözlüklerini tanıttı.
“Oakley Meta HSTN” adı verilen sınırlı üretim model, sporcuları hedef alıyor. IPX4 suya dayanıklılık sertifikası bulunan gözlükler, açık kulak hoparlörleri ve gövdeye entegre mikrofonlarıyla müzik dinleme, telefonla konuşma ve Meta AI ile sohbet etme imkânı sunuyor. Ön kamerayla donatılan cihaz, 3K çözünürlükte video kaydı yapabiliyor. Bu kamera ve mikrofonlar sayesinde Meta AI, kullanıcının gördüklerini analiz edebiliyor, dil çevirileri yapabiliyor ve sorulara cevap verebiliyor.
The Verge’ye göre Meta’nın daha önce piyasaya sürdüğü Ray-Ban modellerine göre batarya ömrü iki kat artırıldı: Gözlükler tek şarjla 8 saat çalışabiliyor. Kutusundaki taşıma çantası ise toplamda 48 saate kadar kullanım sağlıyor.
Gözlükler beş farklı Oakley çerçeve ve cam kombinasyonuyla geliyor. Renk seçenekleri arasında sıcak gri, siyah, kahverengi duman ve şeffaf çerçeveler bulunurken, geçişli camlar da dahil olmak üzere farklı lens seçenekleri sunuluyor. Tüm modeller, ek ücret karşılığında numaralı camlarla uyumlu hale getirilebiliyor.
Sınırlı sayıda üretilecek olan 499 dolarlık modelde altın detaylar ve altın tonlu Oakley PRIZM lensler bulunuyor. Gözlükler; ABD, Kanada, İngiltere, İrlanda, Fransa, İtalya, İspanya, Avusturya, Belçika, Almanya, İsveç, Norveç, Finlandiya, Danimarka ve Avustralya’da satışa sunulacak.
META’NIN BÜYÜK HEDEFİ
Meta, gözlük devi EssilorLuxottica (Ray-Ban ve Oakley’in çatı şirketi) ile çok yıllık bir anlaşma imzaladı. Şirket bugüne kadar iki milyondan fazla Meta Ray-Ban gözlüğü sattı. EssilorLuxottica ise Meta ile birlikte 2026 yılına kadar her yıl 10 milyon akıllı gözlük satmayı planlıyor. Meta’nın giyilebilir teknoloji birimi başkanı Alex Himel, “Bu, performans kategorisine attığımız ilk adım. Devamı gelecek,” dedi.