haberspot.com.tr

Deprem bölgesinde 15 bin kadına ulaşılacak

Vodafone Türkiye “Dijital Benim İşim” projesinde yeni dönemin başladığını bildirdi. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Vodafone Vakfı iş birliğiyle hayata geçirilen

Haber Spot
4 Dk Okundu

Vodafone Türkiye “Dijital Benim İşim” projesinde yeni dönemin başladığını bildirdi. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Vodafone Vakfı iş birliğiyle hayata geçirilen projede bugüne kadar 21 ilde bulunan 155 halk eğitimi merkezinde 300’ü aşkın eğitimciyle yaklaşık 35 bin kadın kursiyere Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verildi.

Eğitimlerini tamamlayıp mezun olan 86 kadın kursiyer Vodafone Türkiye Müşteri Hizmetleri’nde istihdam edilirken, proje kapsamında düzenlenen Dijital Pazarlama Kampanya Yarışmaları’nda dereceye giren 9 kadın kursiyere 80 bin TL ‘can suyu’ sermayesi sağlandı. Sunulan eğitimlerle 43 milyon TL’yi aşkın sosyal değerin elde edildiği projenin yeni döneminde, deprem bölgesindeki 11 ilde 11 dijital sınıf açılacak. Bu illerde toplam 15 bin kadına ulaşılması hedefleniyor.

“Dijital Benim İşim” projesinin yeni dönem hedefleri Adıyaman Halk Eğitimi Merkezi’nde düzenlenen toplantıda paylaşıldı. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Cengiz Mete ve Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel’in katılımıyla düzenlenen toplantıda 11 ilde eşzamanlı dijital sınıf açılışı gerçekleştirildi.

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Cengiz Mete, şöyle konuştu:

“Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü olarak ‘Hayata mutlu bireyler hazırlamak için her zaman, her yerde, herkese eğitim’ anlayışıyla çalışıyoruz. Bünyemizde Türkiye genelinde faaliyet gösteren 1000 halk eğitimi merkezi ve 32 olgunlaşma enstitüsünde 3 bin 740 adet yaygın eğitim kurs programıyla örgün eğitimin içinde veya dışında kalan bireylere yönelik genel, meslekî ve teknik alanlarda kurslar açıyor, diğer faaliyetlerle hayat boyu öğrenme çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Kursiyerlerimizin meslekî, sosyal, kültürel olarak geliştirilmesi amacıyla paydaşlarımızla çeşitli projeler yürütüyoruz. Vodafone Vakfı ile hayata geçirdiğimiz Dijital Benim İşim Projesi de dijital dünyanın gücünü kadınların potansiyeliyle buluşturmak üzere kamu ve özel sektör birlikteliğinin başarılı örneklerinden. Proje kapsamında eğitim verdiğimiz on binlerce kadının dijital alanda farkındalığının, bilgi ve becerilerinin artmasının mutluluğunu yaşıyoruz. Bugün açılışını yaptığımız dijital sınıflar, daha fazla kişinin dijital alanda yetkinlik kazanmasına önemli bir katkı sağlayacaktır.”

“ETKİSİNİ DÜZENLİ OLARAK ÖLÇÜMLÜYORUZ”

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ise şunları söyledi:

“Amaç odaklı bir şirket olarak, dijital geleceğin toplumdaki her kesimi kapsaması için çalışıyoruz. ‘Dijital Benim İşim’ de bu vizyonla Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüyle hayata geçirdiğimiz bir proje. Temel amacımız, kadınları dijital dünyayla tanıştırarak onlara dijital okuryazarlık becerileri kazandırmak, kadınların sosyal hayatta güçlenmelerini sağlamak ve onları potansiyel dijital iş olanaklarıyla buluşturmak. Bu projeyle bugüne kadar 21 ilde 35 bine yakın kadına Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verdik. Projemizin etkisini de düzenli olarak ölçümlüyoruz. Buna göre, projemiz kadınların yalnızca dijital bilgi ve becerilerini artırmıyor, aynı zamanda özgüven ve motivasyonlarının artmasında, dijital dünyanın önemine dair farkındalık kazanmalarında ve destekleyici ilişkiler geliştirmelerinde önemli rol oynuyor. Geçtiğimiz dönem projeye yaptığımız her 1 TL’lik yatırımın 14 TL’nin üzerinde sosyal değer oluşturduğunu gördük. Tüm veriler, proje hedeflerine uygun ve yüksek etkili sonuçlar elde edildiğini gösteriyor. Vodafone Vakfı olarak, kadınların yanında durmaya devam edeceğiz.”

Vodafone Türkiye’den yapılan açıklamaya göre Halihazırda deprem bölgesindeki 3 ilde eğitim konteynerlerinin konumlandırıldığı “Dijital Benim İşim” Projesi, yeni dönemde Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş, Adana, Diyarbakır, Elâzığ, Gaziantep, Kilis, Malatya, Osmaniye ve Şanlıurfa olmak üzere 11 deprem ilinde uygulanacak. Proje kapsamında sunulan Dijital Okuryazarlık, Dijital Pazarlama ve Dijital Dünyaya Giriş eğitimleriyle bölgede 15 bin kadına ulaşılması hedefleniyor. Proje kapsamında yapılacak çalışmalarla kadınların ekonomiye katılımı ve istihdamı desteklenecek. Projenin yeni döneminde Erişim Yarışması ve Dijital Pazarlama Kampanya Yarışması olmak üzere 2 farklı yarışma düzenlenecek. Ayrıca, açılan 11 dijital sınıfta eğitim alacak kursiyerlerin bilişim teknolojileri ve dijital alanlarda beceri ve yetkinlik kazanmalarına katkı sağlanacak.

Bu Makaleyi Paylaşın
Yorum bırakın

Bunlara da Göz Atabilirsiniz.

Türk Eğitim Sen’in anketine göre öğretmenler ay sonunu getiremiyor – Son Dakika Eğitim Haberleri

Öğretmenler; 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde öğretmenlerin problemlerini ve siyasi iktidarın meslekte “iyileştirme”…

Haber Spot Haber Spot

Vitrindeki Albümler (24 Kasım 2024)

Vitrindeki Albümler'de bu hafta...

Haber Spot Haber Spot

Kanarya’nın geleceği Aydınlık! Fenerbahçe Kayserispor’u 6-2 yendi

Mert Hakan Yandaş performansıyla alkış topladı (AA) MAÇTAN DAKİKALAR 5. dakikada Mert…

Haber Spot Haber Spot
Abone Olanlar Okuyor

PFDK, Mourinho’nun cezasını açıkladı!

Gölleri kurtarın – Son Dakika Çevre,Cumhuriyet’in Egesi Haberleri

İstanbul’da feci kaza! Metrelerce sürüklenerek can verdi