haberspot.com.tr

Bakan Tekin’den, CHP’nin ‘ahlaki çöküş’ sorusuna yanıt – Son Dakika Siyaset Haberleri

Contents“MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ DÜŞÜNÜLMEKTE MİDİR?”BAKAN TUNÇ’TAN YANIT GELDİ Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Ayşe Sibel Yanıkömeroğlu, son yıllarda toplumda sosyal ilişkiler, aile yapısı, iş ve

Haber Spot
4 Dk Okundu

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Ayşe Sibel Yanıkömeroğlu, son yıllarda toplumda sosyal ilişkiler, aile yapısı, iş ve ticaret hayatı, siyaset gibi birçok alanda gözle görülür bir ahlaki çöküş yaşandığını ifade ederek Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi vermişti.

Yanıkömeroğlu, soru önergesinde şunları kaydetmişti:

“Güven duygusunun zayıflaması, toplumsal kutuplaşma, etik değerlerin geri planda kalması, adalet sisteminin iyi çalışmaması, eğitim sistemindeki eksiklikler, ekonomik sorunlar, liyakatsizlik, kamu düzeninin bozulması gibi nedenlerle yaşanan bu ahlaki çöküş, ülkemizin geleceği açısından ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. Bu çerçevede eğitim sisteminin, yalnızca akademik başarıya ve parti ideolojisine odaklı değil, aynı zamanda etik değerleri ve ahlaki gelişimi de destekleyecek şekilde yeniden yapılandırılması büyük önem taşımaktadır.”

“MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ DÜŞÜNÜLMEKTE MİDİR?”

Yanıkömeroğlu, Bakan Tekin’e şu soruları yöneltmişti:

“Bakanlığınızca, toplumumuzda yaşanan ahlaki çöküşün önüne geçmek amacıyla eğitim sisteminde hangi somut adımların atılması planlanmaktadır? İlköğretim ve ortaöğretimde, ahlaki ve etik değerleri güçlendirmek adına müfredat değişikliği düşünülmekte midir? Ahlaki ve etik değerlerin güçlendirilmesi amacıyla, öğretmenlere yönelik özel bir eğitim programı veya bilinçlendirme çalışması yapılacak mıdır? Toplumun farklı kesimlerinde gözlemlenen ahlaki bozulmanın önlenmesi için eğitim kurumları, aileler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde projeler planlanmakta mıdır? Çocukların ve gençlerin ahlaki değerlere uygun bir şekilde yetişmesini desteklemek amacıyla, medya okuryazarlığı ve dijital ortamda zararlı içeriklerden korunma gibi konularda yeni çalışmalar yapılacak mıdır?”

BAKAN TUNÇ’TAN YANIT GELDİ

Soru önergesine yanıt veren Bakan Tekin, şu ifadeleri kullandı:

“Öğretim programlarımızın geliştirilme sürecinde tüm öğrencilerimizin sağlıklı bir kişilik geliştirebilmelerine ilişkin gerekli hassasiyet ve özeni göstermek, karşılaşılması muhtemel sorunlara ilişkin farkındalık, bilinç ve beceri kazandırabilmek öncelikli yaklaşımımızdır, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının (ilkokul 1, 2, 3 ve 4. Sınıflar) 2, teması olan etik ve güvenlik teması bu yaklaşıma örnek verilebilir. Tema kapsamında öğrencilerimizin kişisel bilgilerin gizliliği ve güvenliği, internet kullanımında başkalarını rahatsız edebilecek davranışlar, güvenli parola oluşturma, dijital ayak izi, internet ortamında kullanılan kimliklerin sahte olabileceği hususlarına ilişkin gerekli kazanım ve açıklamalar yer almaktadır. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı (5 ve 6. sınıflar) aracılığı ile öğrencilerimizin şifre (parola) güvenliği, kişisel bilgilerin güvenliği, mahremiyet ve dijital bağımlılık gibi hususlara ilişkin farkındalıklarının artırılması, gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt edebilme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Bu hususlarla birlikte ders kitapları ve eğitim araçlarının içeriği; öğrencilerimize güvenli, destekleyici ve kapsayıcı öğrenme ortamları sağlayarak sosyal, duygusal, zihinsel ve ahlaki gelişimlerini dengeli bir şekilde desteklemeyi hedeflemektedir. Ayrıca Bakanlığımız Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından aile eğitim serisi kapsamında ailelerin internet kullanımı konusunda çocuklarını desteklemesi ve koruması için, ilkokuldan liseye her yaştaki öğrenciye uygun olan pratik tavsiyeler içeren ‘Güvenli İnternet Kullanımı’ başlıklı bir broşür hazırlanmış ve https://uzaktanegitim.meb.gov.tr/ adresinde yayımlanmıştır.

Ahlaki ve etik değerlerin güçlendirilmesi amacıyla, öğretmenlere yönelik çeşitli eğitim programları ve bilinçlendirme çalışmalar düzenlenmiş, bu kapsamda yüz yüze ve uzaktan eğitim yöntemleriyle; 2020 yılında düzenlenen 32 faaliyete 78 bin 2, 2021 yılında düzenlenen 39 faaliyete 90 bin 598, 2022 yılında düzenlenen 284 faaliyete 458 bin 611, 2023 yılında düzenlenen 749 faaliyete 61 bin 718 ve 2024 yılında düzenlenen 712 faaliyete 33 bin 747 kişi katılmıştır.”

Bu Makaleyi Paylaşın
Yorum bırakın

Bunlara da Göz Atabilirsiniz.

Trump: “İran’ın nükleer tesislerini tamamen yok ettik” – Son Dakika Dünya Haberleri

Koz, Gerçek Sosyal’da yaptığı paylaşımda, “Fordo, Natanz ve İsfahan’daki tesislere düzenlediğimiz saldırı…

Haber Spot Haber Spot

Orhan Bursalı yazdı : ‘Sadece suçlama hakkın var, yoksa tutuklanırsın’ hukuku

Evet Türkiye, dünyada bir ilki başardı, zaten tüm ilklerde neredeyse öncüyüz ama…

Haber Spot Haber Spot

Didim’de uçurtmalar gökyüzünü süsledi – Son Dakika Yerel Yönetimler Haberleri

Akköy Mahallesi’nde düzenlenen uçurtma etkinliğinde çocuklara uçurtma dağıtan ve birlikte uçurtma uçuran…

Haber Spot Haber Spot
Abone Olanlar Okuyor

SPK’dan 32 internet sitesi için kapatma talebi

Ekonomik krizin etkileri büyüyor: Emekli ikramiyesi yıllar içinde böyle eridi! – Son Dakika Ekonomi Haberleri

Fred ve Taison’dan ırkçılık karşıtı mesaj!