haberspot.com.tr

Avrupalı alıcılar Türkiye’den vazgeçmedi – Ekonomi Haberleri

Artan maliyetler ve kur seviyesinden dolayı fiyat tutturmakta zorlanan Türk hazır giyim sektörü, ana pazarı Avrupa’dan sipariş almaya devam ediyor. Türkiye Triko Sanayicileri Derneği (TRİSAD)

Haber Spot
2 Dk Okundu

Artan maliyetler ve kur seviyesinden dolayı fiyat tutturmakta zorlanan Türk hazır giyim sektörü, ana pazarı Avrupa’dan sipariş almaya devam ediyor. Türkiye Triko Sanayicileri Derneği (TRİSAD) Başkanı Mustafa Balkuv, yıllardır ilişkide oldukları Avrupalı dev alım grupları ve ünlü markaların rakipleriyle arasındaki fiyat makası yüzde 40-50 oranında açılan Türkiye’den alım yapmaya devam ettiğini söyledi. Sektörün ana pazarının Avrupa Birliği ülkeleri ve İngiltere olduğunu söyleyen Balkuv, “Avrupalı Türkiye’den vazgeçmedi, her şeye rağmen de vazgeçeceklerini düşünmüyorum” dedi.

ARTAN MALİYETLER

Dünyada Türk firmalarının ürün satmadığı bir ülkenin olmadığını söyleyen Balkuv, “Özellikle ana pazarımız konumundaki Avrupalı markalarla yıllara dayanan ilişkilerimiz var. Yüksek bilgi birikimi ve kaliteli üretimle ihracatımıza devam ettirmeye çalışıyoruz. Ülkemize döviz kazandıran ve yüksek istihdam sağlayan bir sektörüz” şeklinde konuştu. Bu süreçte büyük bir özveriyle çalıştıklarını dile getiren Balkuv, artan maliyetlerin sektör oyuncularını zorladığını anlattı. Yüzbinlerce kişiye istihdam sağlayan sektörün bu süreci devam ettirmekte zorlandığını da sözlerine ekleyen Balkuv, “Sektörden çok firma yurtdışına gitmeye başladı, gitme hazırlığında olanlar var” diye konuştu.

YERLİ VE MİLLİYİZ

Sektör olarak yerli ve milli kelimelerinin tam karşılığı olduklarını söyleyen Balkuv, şunları kaydetti: “Son yıllarda en çok bu kavram öne çıkarılıyor. Biz gerçek anlamda yerli ve milliyiz. Trikocular olarak iki yıl önce 360 milyon adet üretimle, 2 milyar 615 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Geçen yıl ise 236 milyon adet üretim yaparak, ülkemize 2 milyar 239 milyon dolarlık döviz getirdik. Yaratığımız değerin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Daha katma değerli üretim ve bir miktar küçülmeyle üretimi devam ettirmeye çalışıyoruz”

YÜKSEK KATMA DEĞER

Hazır giyim içinde en yüksek katma değerli ürün grubunun triko olduğunu söyleyen Balkuv, “Hazır giyimin yüzde 12-13’ünü oluşturan trikonun kilogram değeri 27 dolarlara kadar çıkıyor. 150 bin civarında istihdam yaratıyoruz. Öte yandan en fazla kadın çalıştıran bir sektörüz” dedi. Sektörde büyük firmalardan kapanan ya da konkordato ilan eden olmadığı bilgisini veren Balkuv, buna karşın kapanan küçük firmaların olduğunu belirtti.

Bu Makaleyi Paylaşın
Yorum bırakın

Bunlara da Göz Atabilirsiniz.

IŞİD’liler Türkiye’de ‘Alternatif Cuma namazı’ tertipliyor: 46 şüpheli gözaltında – Son Dakika Siyaset Haberleri

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Terör Suçları Soruşturma Bürosu tarafından silahlı terör örgütü IŞİD'e…

Haber Spot Haber Spot

6 ŞUBAT DEPREMİ | Bölgede son durum ne? Hatay Valisi Mustafa Masatlı CNN TÜRK’te anlattı: ”Tamamlandığında işte böyle olacak”

KAYNAKCNN TürkCNN TÜRK ekipleri bir kez daha deprem bölgesinin nabzını tutuyor… Depremin…

Haber Spot Haber Spot

Gaziantep’te 6 Şubat’ta eğitime ara verilecek – Son Dakika Türkiye Haberleri

Gaziantep'te deprem felaketinin 2'nci yıl dönümü nedeniyle 6 Şubat Perşembe günü kent…

Haber Spot Haber Spot
Abone Olanlar Okuyor

Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlandı! Bazı köylerin bağlı oldukları ilçeler değişti

İlhan Palut: Kaybeden takım biz olmamalıydık

Haberler AHMET ACAR KİMDİR? Yeni Ordu İl Emniyet Müdürü Ahmet Acar oldu!