Çinli otoculardan sonra, onların birlikte çalıştığı küresel tedarik firmaları da Türkiye’ye ilgi gösteriyor. Küresel tedarikçiler yatırım ya da iş ortaklığı arayışı içindeler
Türkiye’de yatırım kararı alan Çinli üreticiler, onların birlikte çalıştığı küresel tedarik firmalarını da Türkiye’ye yöneltti. TAYSAD (Taşıt Araçları Tedarikçileri Derneği) Başkanı Yakup Birinci, yabancı tedarik firmalarının Türkiye’de yatırım ya da iş ortaklığı arayışı içinde olduğunu söyledi. Çinli markalarla çalışan küresel tedarikçilerin Türkiye ilgisini değerlendiren Birinci, “Yerli firmalarımız için bu durum teknoloji transferi, know-how paylaşımı ve ihracat bağlantıları açısından önemli fırsatlar sunuyor. Ancak, bugünkü maliyetlerle çok stratejik alanlar dışında, Çin’den ithal edilecek ürünlerle maliyet rekabetine girebilecek durumda değiliz” dedi. TAYSAD üyesi firmaların Çinli markalarla temaslarının sürdüğünü söyleyen Birinci, şöyle devam etti:
“Yerli tedarikçilerimiz Çinli firmaların ürün gamlarına ve üretim takvimlerine özel tedarik hazırlıkları yapıyor. Hem mevcut üretim kapasitelerimiz hem de teknolojik uyum sürecimiz açısından yerli tedarik sanayimiz bu yatırımlara büyük ölçüde hazır durumda. Ayrıca yerelleştirme hedefleri doğrultusunda bu markaların tedarik zincirlerine daha fazla yerli katkı sağlanması için koordineli çalışmalar yürütüyoruz. Yatırımcı firmalarla olan görüşmelerimiz, kararların açıklanmasından çok daha önce başlamıştı.”
KİMLER YATIRIM AÇIKLADI?
Çinli BYD, 1 milyar dolarlık yatırım açıkladı. Planlara göre BYD Manisa’daki fabrikası 2026’da üretime başlayacak. Fabrikanın üretim kapasitesi ise 150 bin adet olacak. BYD’nin üretim tesisleri için ÇED raporu süreci devam ediyor. Üretim kararı alan bir başka firma da Shineray Grup bünyesinde faaliyet gösteren SWM. ATMO Group ve Urzema Holding ortak girişimi olan Urzat Otomotiv ile Eskişehir’de montaj üretime hazırlanıyor. SWM, sonbaharda ilk yerli modelini üretim bandından indirmeyi planlıyor.