haberspot.com.tr

Türk Boğazları’ndan uğraksız geçen gemilerden alınan ücret değişiyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, söz konusu değerin güncellemesinin, 2022’de Cumhurbaşkanı Kararı doğrultusunda başlatılan tarife revizyonlarının dördüncü adımı olduğunu belirtti. 2022 öncesinde, 39 yıl

Haber Spot
2 Dk Okundu


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, söz konusu değerin güncellemesinin, 2022’de Cumhurbaşkanı Kararı doğrultusunda başlatılan tarife revizyonlarının dördüncü adımı olduğunu belirtti.


2022 öncesinde, 39 yıl boyunca 0,8 dolar olarak sabit kalan “altın frank” değerini, Denizcilik Genel Müdürlüğünün yaptığı çalışmalarla her yıl düzenli olarak artırdıklarına işaret eden Uraloğlu, “Montrö Türk Boğazları Sözleşmesi çerçevesinde, İstanbul ve Çanakkale boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan ücretlerin hesaplanmasında kullanılan ve gemilerin net tonları üzerinden alınan ‘altın frank’ değerini, 1 Temmuz 2025 itibarıyla geçen yıla göre yüzde 15 artırarak 5,83 dolara çıkaracağız” ifadesini kullandı.


Uraloğlu, bu yılki artışla 2022 öncesine göre geçiş için tahsil edilen tahlisiye (kazaya uğrayan geminin yolcu ve personelinin kurtarılması), fener ve sağlık bedellerinin dolar cinsinden 7,2 kat yükseltilmiş olacağını vurguladı.

Fotoğraf: AA(Fotoğraf: AA)


“Gemi trafik izleme sistemlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz”


Güncel altın piyasası verilerine göre revize edilen “altın frank” değeri ile maliyetlerin daha adil şekilde yansıtılacağına dikkati çeken Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:


“Bu artış Türk Boğazları’nda verdiğimiz kamu hizmetlerinin sürdürülebilirliğini desteklemesi açısından oldukça kıymetli. Tahsil ettiğimiz bu ücretlerle, dünyanın en riskli dar su yollarından olan Türk Boğazlarımızda, deniz emniyeti ve güvenliğini sağlamanın yanı sıra çevre emniyetini artırmak için gerekli altyapılarımızı ve gemi trafik izleme sistemlerimizi sürekli geliştirmeye devam etmekteyiz.”


Fotoğraf: AA(Fotoğraf: AA)


“2024’te 227,4 milyon dolar tahsil edildi”


Uraloğlu, geçen yıl boyunca İstanbul ve Çanakkale boğazlarından, söz konusu ücretlere tabi 51 bin 58 uğraksız gemi geçişi olduğunu aktardı. Bu gemilerden toplam 227,4 milyon dolar tahsil edildiğinin altını çizen Uraloğlu, şunları kaydetti:


“Bu rakam, Türk Boğazları’nın yönetilebilmesi için ne kadar yüksek bir maliyet gerektiğini de ortaya koyuyor. Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin hak ve menfaatlerini, uluslararası kurallara uygun olarak korumaya azimle devam edeceğiz.”

Bu Makaleyi Paylaşın
Yorum bırakın

Bunlara da Göz Atabilirsiniz.

Ücret politikaları sınıfsal farkları eritti, artık herkes örgütsüz ve güvencesiz: Beyaz yaka çıkmazı – Son Dakika Türkiye Haberleri

Türkiye’de 2021’den bu yana derinleşen ekonomik kriz, iş piyasasındaki sınıfsal ayrımları silikleştirirken,…

Haber Spot Haber Spot

Olaylar Ve Görüşler yazdı : Toprak bize sesleniyor… – Prof. Dr. Ülkü Sarıtaş

[1945yılındakabuledilen4760sayılıToprakBayramıKanunuileheryıl11Haziran’ıtakipedenilkpazarülkemizdeToprakBayramıolarakkutlanıyorToprakkullanımıtarımtoprağınınönemitoprakyönetimininsürdürülebilirliğigibikonulardafarkındalıkoluşturaraktoprağıkorumayıamaçlayanbugündehavavesugibicanlılarınyaşamasıiçinvazgeçilmezbiröğeolantoprakneyazıkkicançekişiyorYılda 550 tonu tarım toprağı olmak üzere 1-3 milyon ton toprak yitirilmekte…

Haber Spot Haber Spot

TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Sönmez’den teşvik uyarısı: ‘Süreç şeffaf olmalı’ – Son Dakika Türkiye Haberleri

Cumhurbaşkanı kararıyla 30 Mayıs’ta Resmi Gazete’de yayımlan “Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karar”la…

Haber Spot Haber Spot
Abone Olanlar Okuyor

Galatasaray’da Sandi Lovric sürprizi!

Sakarya’daki kalker ocağı bakanlığın ÇED olumlu kararı ile 106 hektara genişleyecek – Son Dakika Çevre Haberleri

Ruud van Nistelrooy’dan Manchester United açıklamaları – Son Dakika Spor Haberleri